zaterdag 25 augustus 2012

bowls with borders

Hallo bloggers en hoppers.


wat leuk dat jullie een kijkje op mijn blog nemen. Jullie zijn vast benieuwd naar het resultaat van mijn versie van de bowls.Ik heb de afgelopen dagen met veer verbazing zitten kijken naar alle dames die mij (man) zijn voor gegaan mijn complimenten aan iedereen die kommetjes heeft gemaakt ze zien er stuk voor stuk erg mooi en smaakvol uit. Ze zijn zo gelijk en toch zo verschillend, en Ik moet jullie eerlijk bekennen dat het voor mij de eerste keer was dat ik met een hop meedeed maar ook was het voor mij de eerste keer dat ik heb gepaperpieced en het viel mij erg tegen.

Ik heb wel veel geleerd tijdens het maken van mijn bowls. het is een secuur werkje, met veel priegel stukjes.
en na 4 kommen vond ik het dan ook welletjes.


Maar ik kon het niet zo afleveren natuurlijk. en stiekem was ik wel trots op mijzelf dat ik het wel gedaan had. dus ik verzon om het project geheime kommetjes te gaan noemen. Maar waar staan kommetjes vaak juist in een kastje,

dus ik besloot om mijn kommetjes achter een deurtje te plaatsen maar zo zie je de kommetjes niet, dus het deurtje kan open en daarachter de chinese kommetjes


Als je goed kijkt zie je al een klein stukje van het bovenste kommetje

Spannend he
Daar zijn ze dan de kommetjes

De top is nog niet helemaal af want bovenin de kommetjes in het kastje woon een spinnetje. 
Sebastiaan heet de spin hij gaat een web maken in het hoekje links bovenin het kastje, maar daar heeft hij nog geen tijd voor gehad. Ik ga ook het rose ballen kommetje nog van een gouden randje voorzien.
dus kom nog eens langs om het eind resultaat te bewonderen.
close up



Ik wil ook de dames die deze blog hop hemmen mogelijk gemaakt heel erg bedanken voor alle tijd die ze ons alle gegeven hebben. ik hou jullie in de gaten want ik heb er erg van genoten. 


50 opmerkingen:

  1. Marcel, I enjoyed the little peek-a-boo showing of your bowls--love it! Paper piecing can be a little challenging, but you did a great job. I look forward to seeing your finished bowls. Please hop with us again! :O

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love how you have to open the door to seen your bowls, very cleaver! Thank you for sharing. Judy in California USA

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend leuk! Uniek in deze Hop!
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The colors you have chosen are very cheerful. Very well done! Thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank u dat u hebt meegemaakt, ondanks de moeilijkheden met het papier naaien! Het idee om de schalen in de kast verstoppen is geweldig.
    If you would like to see your work in my guest gallery please contact me at info@reginagrewe.de.
    Regina from Germany

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Ik vind de stofjes van de kommetjes geweldig. En wat een fantastisch idee om er een deurtje voor te zetten. Echt heel erg leuk! Ik kom zeker langs om het spinnetje te bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marcel!! Wat leuk, alweer zo'n ontzettend origineel idee met dit patroon! De toevoeging van Sebastiaan en zijn web zullen het helemaal afmaken. Prachtige stofjes heb je gekozen, en het is je gelukt ondanks dat het paper piecen tegenviel! Mijn complimenten voor je fantastische uitvoering van het patroon.
    Prettige zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Great bowls! I love the fabrics you used - especially the spotty one!
    Thank you for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Love the bowls.And looks so great with the bright background!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I love all the great fabrics in your stack of bowls! Very pretty! Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Great bowls, great fabric colors. I love how you presented them to us. Thanks for being part of the hop!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. You have made a nice stack of bowls with great fabric colors. Thanks for sharing

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh your bowls were terrific, love the idea they were behind a door...MY dear you are filled with lovely surprises...Do hope you will join us again. And ps. I too love clothes on a clothes line..loved your pics

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The colors you chose are perfect. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Great idea. Thanks for being a part of the hop.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. So cute , love your bowls , thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Very nice! I love the fabric patterns you used.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. How clever. Your cupboard of bowls is fantastic!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Very nice bowls in the cupboard! Sophie from http://sophiedentelles.canalblog.com/ (I cannot comment as OpenID and URL like in other blogger blogs)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. RosemaryB here:
    I love your project. The colors are delightful, what a great idea!
    Thank you for sharing your creative project!
    I really like it

    BeantwoordenVerwijderen
  21. How cute! The cupboard door is a wonderful idea to use on the bowl challenge! I love it! I like the bowls too. Good job!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schƶne Idee! Wunderschƶne SchĆ¼sselchen!!!
    GrĆ¼ĆŸe aus Deutschland
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. What a clever way to present your bowls. The little cupboard is a very original and I love your stack of bowls nesting inside. Thank you for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Love the surprise,wonderful bowls !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Cute, cheerful bowls!!! Thank you for sharing with us!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Cute idea to add a cupboard door to your stack of bowls! Thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Your little bowls are sweet and the cupboard door is unique. I wish you had a "translater button" on our website so I could read your narrative. Also, when I blog hop, I love to read whatever other projects/pictures that has been posted on the blogger's website. Thanks for sharing. From California, USA

    BeantwoordenVerwijderen
  28. What a great idea to put your bowls behind the cupboard door!!! Your little stack is very pretty. I also love your little mushrooms at the top!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hi!!!! Love your presentation!!!! Very cute!!!! Thank You

    BeantwoordenVerwijderen
  30. How cute! Very creative presentation!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. How very clever! A cupboard door opens to reveal some pretty bowls on the shelf! Great job; marvelous creativity!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Pretty bowls in a darling cupboard. Very creative. Love the fabrics. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. That's a clever idea to have a door on your cupboard. The bowls are very pretty.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Creative quilt, I love it! Thank you for sharing. Judith, Texas

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Very imaginative. Love the bowls hiding in the cupboard. Your plan for a spider is wicked. Ontario, Canada

    BeantwoordenVerwijderen
  36. very sweet and unique. Could you add a translater gadget to your blog, I would enjoy your story. thank you. janita

    BeantwoordenVerwijderen
  37. I enjoyed the way you revealed your quilt through photos. Thanks for posting your cute bowls with borders project. I like the fabric you used in your bowls.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Cute! I like your bowls. Thank you for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. I liked the unveiling!!! Cute bowls too.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat is dit leuk geworden, Marcel. Ik kijk uit naar de spin Sebastiaan. Veel succes met alles. groeten Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Very inspiring and a unique way to show case your bowls. I struggled too with the paper piecing. It is like thinking backwards!!. Great job and thanks for sharing!!

    BeantwoordenVerwijderen